dinsdag 29 november 2011

Van die dagen


Soms heb je van die dagen.

Na een toch al lange dag gisteren was ik vanmorgen om zes uur wakker. Ik moest meteen aan de teksten voor mijn Bachelor project waarvoor ik nog geen tijd had gehad. Pittige teksten waren het, en best veel. Ik heb niet kunnen ontbijten en me niet kunnen douchen. De tram had enigszins vertraging (stroomstoring in Amsterdam Centrum) maar ik was net op tijd. Na een pittige werkgroep kreeg ik te horen dat een bijeenkomst van mijn projectteam niet op de universiteit was maar bij een teamlid thuis. Ik miste eerst de  tram en toen vergat ik bij de uitstaphalte op de stopknop te drukken. Ik moest een flink stuk teruglopen. Ik had om 12:45 nog net de tijd om een Turkse pizza naar binnen te werken: mijn ontbijt..

Het team had een best teleurstellende dag wegens de vertraging van het project. Het is een besluit waar we allemaal achter staan maar het viel erg zwaar. Sommige teamleden zaten er dan ook behoorlijk doorheen. De vertraging komt met wat nieuwe taken en extra werk. Ook moeten we een aantal mensen teleurstellen: nooit leuk. Een aantal van deze zaken hebben we meteen afgehandeld.

Mijn vader belde tijdens de vergadering. Hij begon een lang en warrig verhaal over hoe hij zijn (en mijn oude) kat was kwijtgeraakt in het weekend. Hij begon allemaal spookverhalen te vertellen over wat er allemaal mis kon zijn: aangereden, weggekropen om te sterven, etc. Achteraf (hij vertelde me de gebeurtenissen chronologisch) bleek dat de kat alweer terecht was. Mijn vader heeft mij gewoon 10 minuten in spanning aan de lijn gehouden en me laten gissen naar de afloop.

Na vijf uur vergaderen en afhandelen ben ik naar huis gegaan. Een rechtstreekse tram ging er niet dus lopen was net zo langzaam. Eindelijk thuisgekomen vielen er bij het openen van de algemene voordeur de masten van een surfboard (mijn onderbuurmeisje surft) om. De deur wilde niet meer open. Ik riep mijn frustraties de deuropening door.

En toen..

En toen stond het onderbuurmeisje in haar lingerie en met natte haren in het trappengat. Wow.


What a sweeeet day. Loving my life! En nu een koude douche!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten